środa, 2 października 2013

Włosy

Moje Piękne!
Dzisiaj chciałabym Wam napisać wiele rzeczy o włosach. (: Zacznijmy może od pytania: czy dobrze dbamy o swoje włosy? Do niedawna nie obchodziło mnie to za bardzo, jednak po czasie zauważyłam, że moje farbowane na jaśniejszy odcień włosy bardzo się zniszczyły, do tego często je prostowałam i to im na pewno nie pomagało. Zaczęłam się zastanawiać, czy jest coś, co mogę dla nich zrobić. Kiedyś już musiałam włosy zapuszczone do pasa ściąć do ramion, co trochę mnie bolało. Chwilowo nie wiem, czy chcę ściąć włosy... czy może jednak je dalej zapuszczać. Postanowiłam, że niezależnie od decyzji ścięciu, zacznę moje włosy rozpieszczać. Moje włosy są kręcone, czyli już z natury suche, potrzebują dużo miłości. <3
Zacznijmy może od mycia włosów. Jaki jest według Was najlepszy sposób na mycie włosów? Ostatnio wykonałam mały test. Stosowałam najpierw metody OMO, później myłam włosy odżywką. Pewnie metody te są wszystkim znane, jednak przypomnę, że OMO jest to skrót od Odżywka-Mycie-Odżywka. Powinno być to zbawienne dla włosów zniszczonych, ale czy na pewno?

Moje włosy: kręcone, chwilowo wyprostowane keratynowo
  • OMO: sprawdziło się bardzo dobrze na moich włosach! Używałam do tego odżywki Kallos lub olejku kokosowego, Szamponu Vilcacora i maski na włosy Biovax do włosów suchych i zniszczonych. Zestaw kompletnie pozbawiony SLS'ów(detergentów, które przy częstym stosowaniu wysuszają włosy i podrażniają skórę głowy). Włosy były dobrze odżywione, ale zajmowało mi to dużo czasu, dlatego robić będę to tylko raz na jakiś czas. UWAGA! Wielokrotnie spotkałam się z tym, że ktoś z włosami rozjaśnianymi lub farbowanymi narzeka, że olejek kokosowy wysusza im włosy. Ja niczego takiego nie zauważyłam, więc najlepiej jest wypróbować coś na swoich włosach, niż sugerować się tym, co napisali inni. (:
  • mycie włosów odżywką: do tego używałam tylko odżywki Kallos i... jestem zachwycona! włosy są mięciutkie, nie są przetłuszczone, mycie zajmuje mniej czasu. Jest to chyba moja ulubiona metoda teraz. Dla niewtajemniczonych: włosy odżywką myjemy jak zwykłym szamponem, ale ilość odżywki odpowiednia do umycia włosów nie powinna być zbyt duża.
Ostatnio postanowiłam wyrzucić z życia wszystkie produkty do włosów z SLS'ami i silikonami. Trzeba jednak zauważyć, że czasami SLS'y są naszym włosom potrzebne. Raz na jakiś czas trzeba włosy dokładnie "wyczyścić" z silikonów, brudu, etc. Są jednak łagodniejsze tego typu substancje, np. Betaina (Betaine), Decyl Glucoside, Disodium Laureth Sulfosuccinate.

Wiele z Nas pewnie nie mogłoby się rozstać z prostownicami i lokówkami, prawda? Ale jeśli chcemy zadbać o to, żeby nasze włosy się tak szybko nie niszczyły, to niestety musimy używać silikonów dla ochrony. >: Pamiętajmy o tym, że często prostownice i lokówki fryzjerskie o wiele lepiej się sprawdzają(ja posiadam prostownicę z Remingtona i jestem w niej zakochana <3). 

Włosy poddawane licznym zabiegom tego typu powinny być jeszcze bardziej rozpieszczane!
Włosy(jak i skóra) to nasza wizytówka i coś, co przy odrobinie pracy sprawi, że będziemy wyglądać o wiele lepiej, więc DBAJMY O NASZE WŁOSY!

UWAGA! TRZEBA JEDNAK PRZESTRZEGAĆ BARDZO WAŻNEJ ZASADY - IM MNIEJ TYM LEPIEJ! WŁOSY NIE LUBIĄ BYĆ OBKLEJONE MILIONEM RZECZY!

LISTA KOSMETYKÓW BEZ SLS'ÓW DOSTĘPNA JEST TUTAJ (są to kosmetyki do całego ciała i kilka innych, niezbędnych informacji) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz